Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(79)
Forma i typ
Książki
(77)
Poradniki i przewodniki
(31)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(76)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Biblioteka Muzyczna
(2)
Autor
Okuniewski Juliusz
(16)
Attwood Tony (1952- )
(11)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(10)
Grandin Temple (1947- )
(8)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Masłowska Katarzyna
(4)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(3)
Domagała Aneta
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Evans Craig R
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(2)
Kamińska Barbara (logopeda)
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Marsh Wendela Whitcomb
(2)
Milewski Stanisław (1956- )
(2)
Niesłuchowski Wiesław
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Orlikowska Aleksandra (fizjoterpeuta)
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Szabuniewicz Stanisław (odnowa biologiczna)
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Zysk Veronica
(2)
Andrews June (1955- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Jed‏
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Baniel Anat
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Barron Sean
(1)
Berman Tali Field
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Burge Garry
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Buzon James
(1)
Castellon Siena (2003- )
(1)
Castleman Bob
(1)
Celińska Sylwia
(1)
Christian Mitch
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Colina Donatella
(1)
Damasiewicz Anna
(1)
Delahooke Mona
(1)
Della Selva Patricia Coughlin (1954- )
(1)
Deman Isabelle
(1)
Denenburg Debbie
(1)
Devnet Charli
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fazli Azeem Qazi
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Grahame Vicki
(1)
Griffin Simone
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hane Ruth Elaine Joyner
(1)
Honey Emma
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Isaacs Paul (1986- )
(1)
Jabłoński Marcin
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karpat Reka
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Krajewska Małgorzata (neurolog)
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krejcha Karen
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kupferstein Henny
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Le Couteur Ann
(1)
Lee Brian
(1)
Lesko Anita
(1)
Lillard Jessen Lynn
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Maguire Richard (teolog)
(1)
Makin John
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
Marsh Siobhan
(1)
McConachie Helen
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Melillo Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(39)
2010 - 2019
(40)
Okres powstania dzieła
2001-
(69)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(75)
Odbiorca
Rodzice
(30)
Nauczyciele
(18)
Logopedzi
(11)
Psycholodzy
(11)
Psychoterapeuci
(7)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Pedagodzy
(5)
Osoby z zespołem Aspergera
(4)
Studenci
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wychowawcy
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Temat
Autyzm
(16)
Zespół Aspergera
(12)
Dziecko autystyczne
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Osoby z zespołem Aspergera
(9)
Zaburzenia mowy
(8)
Kompetencje społeczne
(7)
Osoby z autyzmem
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Wychowanie
(4)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Leczenie
(3)
Logopedia
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Teoria umysłu
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Wczesna interwencja
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Choroby kręgosłupa
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja domowa
(2)
Fizjologia człowieka
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Język dziecka
(2)
Kobieta
(2)
Korekcja mowy
(2)
Kręgosłup
(2)
Logopedia dziecięca
(2)
Lęk
(2)
Metoda Montessori
(2)
Muzyka
(2)
Mózg
(2)
Nastolatki
(2)
Niemowlę
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Samodzielność
(2)
Seksualność
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia nerwicowe
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Życie codzienne
(2)
Arteterapia
(1)
Audiacja
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Blended learning
(1)
COVID-19
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Echolalia
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Epidemie
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Foniatria
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1001-
(1)
101-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
201-
(1)
301-
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(41)
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Rejestracja filmowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(44)
Psychologia
(41)
Medycyna i zdrowie
(19)
Językoznawstwo
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 345744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa drugiego autora wyróżniona typograficznie.
Bibliografia na stronach 299-300.
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 427-430 i przy rozdziałach.
Ta książka to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum.
Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda.
Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem.
„Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” (Barb Cook, redaktor naczelna Autism Aspergers Network Magazine)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Dla psychologów,nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 37.
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje.
Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2-5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 123.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny.
Tony Attwood i Michelle Garnett - eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem - przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The complete guide to Asperger's syndrome, 2007.
Bibliografia, netografia na stronach 385-433. Indeksy.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 393875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych", są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień.
Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: rozmowy oraz komunikacja niewerbalna - jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; radzenie sobie ze złością i lękiem - jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki - jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi - jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; zatrudnienie - jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; finanse - jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; transport - jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata. Ta przystępna, wnikliwa, praktyczna książka dla rodziców chłopców i dziewczynek ze specjalnymi potrzebami zdecydowanie pogłębi ich umiejętność pomagania własnym dzieciom. Baniel podąża śladami niezwykłego naukowca – Moshego Feldenkraisa – największego XX-wiecznego teoretyka usprawniania ruchu. Autorka pokazuje, że nasze dominujące podejście do dzieci z trudnościami często okazuje się niewłaściwe, czasem wręcz niszczące, ponieważ szkoli dzieci w „małpowaniu” kamieni milowych rozwoju, których młodzi ludzie nie są jeszcze gotowi osiągnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Rodzicom często brakuje inspiracji, jak pobudzić rozwój społeczny i komunikację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Z pomocą przychodzi praktyczna książka Tali Berman i Abby Rappaport, terapeutek od wielu lat pracujących z dziećmi z autyzmem, zawierająca aż 235 gier, za-baw i ćwiczeń. Autorski podział zajęć pozwoli łatwo określić, które z nich będą najbardziej motywujące i korzystne dla dziecka na określonym poziomie rozwoju, a dzięki przejrzystemu układowi publikacji można szybko sprawdzić, jakie materiały będą potrzebne do przeprowadzenia zabawy. Wartościowe uzupełnienie stanowią załączniki, w których zawarto rzeczowe porady dotyczące między innymi tego, jak radzić sobie z zachowaniami problemowymi i jak pomóc dziecku uporać się z lękiem, jak do niego mówić, a także co zrobić, by wykorzystać cechy wyróżniające dziecko i określić, czego najbardziej potrzebuje do rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. [Ze wstępu Temple Grandin]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 385853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja w logopedii / redakcja naukowa Jacek J. Błeszyński, Ditta Baczała. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 196, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Wydział Nauk Pedagogicznych (Uniwersytet Mikołaja Kopernika ; Toruń)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Spectrum Girl's Survival Guide", 2020.
Bibliografia na stronach 243-244.
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę - osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie.
Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon - uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności - na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność!
Książka została napisana z myślą o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12-20 lat, ale cieszy się popularnością także wśród starszych autystek oraz chłopaków ze spektrum. Niezbędnik będzie też przystępnym źródłem informacji dla rodziców, rodzeństwa i przyjaciół osób z autyzmem, ich nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuroróżnorodności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 199-202.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD; jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 109.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika - psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi - opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375128 (1 egz.)
Książka
W koszyku
150 zabaw ruchowych : rozwijanie sprawności ruchowej i praksyjnej niezbędnych w procesie nabywania nowych umiejętności / Donatella Colina ; [przekład: Katarzyna Foremniak]. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 200 stron, [1] karta tablic luzem, [2] karty tablic złożone luzem : ilustracje, fotografie ; 30 cm.
Karty tablic złożone luzem zadrukowane dwustronnie.
Bibliografia na stronie 13.
Dla nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, rodziców.
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa: percepcji i kontroli ciała; równowagi i motoryki dużej; koordynacji ręka–oko i motoryki małej; sprawności grafomotorycznej; sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania. Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363488+3 plansze (1 egz.)
Książka
W koszyku
Netografia na stronach 357-358. Indeks.
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego – połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej. Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367900 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 273-282. Indeksy.
Od niedawna powstaje coraz więcej krótkoterminowych metod psychoanalizy. Jedną z najbardziej znanych i najdokładniej zbadanych jest innowacyjna intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna stworzona przez dr. Habiba Davanloo, u którego szkoliła się autorka niniejszej publikacji. Książka została uporządkowana w sposób metodyczny, stanowiący odzwierciedlenie procesu terapii: od pierwszego kontaktu aż do badania kontrolnego po terapii. Publikacja zawiera szczegółowe przykłady kliniczne pokazujące, w jaki sposób teoria przekłada się na techniki o niespotykanej wcześniej sile i skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359531 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej